Andra sidan Atlanten

Nu börjar det kännas... Jag är inte längre hemma, jag är på andra sidan Atlanten!!
Igår var jag och kollade i den närmsta staden Bloomfield där familjens mamma jobbar. Det var en jättemysig stad, väldigt liten men fortfarande värd att kalla stad eller i alla fall by ;) Där kolladvi på mexikanska smycken, försökte få ihop ett 9-bitarpuzzel på 5min för att få ett gratis men det var hopplöst jag och Harry som pojken i familjen heter fick ge upp efter 15 minuters försök (om det inte var längre tid), aja vi fick åka tillbaka hem utan ngt puzzel. Däremot fick vi en jättegod hemlagad GLASS, nästan lika bra gjord som den jag gjorde hemma i Sverige. Hehe jag lyckas få i mig glass var jag än är! :D Påvägen hem köpte vi nyplockade majskolvar och supergoda, stora blåbär. Majsen fick vi som middag, någon godare och sötare majs har jag då aldrig smakat. Hamburgare med deras typiska gula cheddarost som finns på McDonalds i Sverige fick vi till middag. (Och nej, vi får inte bara fet amerikansk mat, detta verkar faktiskt vara en ganska hälsosam familj med smala familjemedlemmar!)
På kvällen åkte vi och såg på Drive-In bio, sånna man sett i romantiska filmer när man kör in med bilen och tittar på jättestora skärmar. Vi åkte till en sån och kollade på två actionfilmer, riktig häftig känsla att ligga där utanför bilen med kuddar, filtar, tecken, chips och trevligt sällskap (Carly och hennes kompisar) under stjärnklar himmel.
tänk er något sånt här men med en svart stjärnklar himmel och fler mysiga filtar, kuddar m.m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0