Äventyret har börjat

Härlig start i Stockholm; träffade alla härliga utbytesstudenter och hotellet var fint med jättesköna sängar, oturligt nog fick jag inte chans att sova i dem längre än lite drygt en timme... Först badade vi i poolen sent på kvällen och sen (busigt nog) stack jag, en annan tjej och två killar in och bastade i killarnas omklädningsrum. Sedan var det "efterfest" på ett hotellrum, hehe ;) Kl. 4 tvingade vi oss själva att gå till sängs då en lång flygresa väntade dagen efter. En timme senare (5 på morgonen!!) var det upp och hoppa för att sedan åka till Arlanda flygplats. 9 timmars flyg sen var vi framme i Chicago, tiden gick faktiskt snabbt (film, prat, lite sömn och promenader på flyget).
Väl framme i Chicago var det att vänta där i 5 timmar (trodde jag då) innan nästa flyg skulle komma och ta mig till Ottawa. Men nejdå, 5 minuter innan vi skulle boarda fick de problem med planet så då var det bara att vänta men ändå lugnt bara 10 minuter.. Men självklart fixade det inte sig så vi fick byta gate och vänta en extra timme (vi förresten, nej det var JAG, helt själv). Väl på planet insåg jag hur litet det var, satt på rad nio och det var ett av sätena längst bak. Började prata med några kanadensare på flyget som var jättetrevliga och bjöd på blå tuggummin haha ;p
Väskan kom och mitt handbagage var helt. Tur det annars vet jag inte vad jag hade gjort jag menar där hade jag ju kläder för ett år och massa andra saker!!?? Invandrare som jag är fick jag snällt vandra in på kontoret med skylten "Immigrants" för att få mitt VISA. Sist ut från tullen av alla passagerare kom jag och där stod min nya "hostsister" tillsammans med en kompis och tog emot mig med en gigantisk svenskflagga där det stod Sofia. Bilresan hem till dem tog 2,5 timmar men den var skithärlig, de pratade om allt man kunde göra här och hur bra allting var. De lärde mig även massa typiska fraser och massa svärord höhö, vet dock inte hur mkt jag kmr ihåg var grymt trött... De trodde i alla fall att jag skulle få ett fantastisk år, får väl hoppas på det! Och bilfärden avslutades med "an Ice-Cream cup", glassdrink med kaffesmak, yummi :)
Mötte min familj som har tre hundar, en katt, pool, stooor trädgård och ett supermysigt hus. Vädret är varmt och det känns verkligen som om jag kommer stormtrivas här! :D :D

Kommentarer
Postat av: ann-sofie

åååhee ditt fishue,

låter underbart!

2010-08-17 @ 23:42:23
Postat av: Ellinor

Åh! Du förstår inte hur sugen jag blir på detta nu! Du kommer att ha superkul detta året tror jag! :D

2010-08-18 @ 12:57:42
URL: http://samsongoestohollywood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0