Grät för första gången i Kanada

Längesen jag bloggade nu men jag har haft fullt upp.
Helgen spenderades i deras stuga som låg precis vid en mysig sjö. Där fanns ingen elektronik och inget kranvatten så vi hade vatten och massor med mat med oss som vi gjorde i ordning på öppen eld. Riktig camping helt enkelt! Riktigt nöjd med helgen i vilket fall som, bara vara här och nu inte behöva tänka på något annat än det man precis gjorde just då. Det låg jättefint och jag hade tid att umgås och lära känna hela familjen bättre. Vädret var superfint hela helgen så det var verkligen inget att klaga på. Sol, bad och kanot/kajak turer var det vi spenderade mest tid åt. "Camfires" på kvällarna med allsång, och förstås mygg.
Dagen vi åkte till stugan hände dock en olycka. Vi åkte till deras hus de hyr ut och städade där tills nästa hyrgäst skulle komma. Jag fick uppdraget att dammsuga hela huset och därefter tömma alla papperskorgar. Grejen var bara den att när jag håller den stora papperskorgen i vänsterhanden snubblar jag med mina halkiga strumpor i trappan. För att inte trilla tar jag emot mig med högerarmen. Men då knäcker det till och jag hör ett klickljud (kändes som ett ben hoppade ut men tillbaka igen i armen). I slutet av trappan faller jag ihop till en klump och vet inte vad jag ska göra. Det gör fruktansvärt ont och jag vet inte vad som hänt. Ska jag ta mig till sjukhuset, ringa någon eller bara ligga där??? Gråter för första gången här i Kanada, inte pga hemlängtan nejnej det här är pga av smärtan! Tog lite is på och vilade lite. Det kändes ju som om den hoppade tillbaka i alla fall och jag kunde röra armen trots att det gjorde ont. Fick ta det väldigt lugnt under helgen med special saker när jag simmade så att högerarmen skulle vila men nu känns det faktiskt mycket bättre. Joanne tror bara jag råkade stretcha ligamentet i armen men förhoppningsvis går smärtan över helt snart.
Hela familjen samlad

Kommentarer
Postat av: Josefin

awe sofia, så tråkig att något sånt skulle hända just där. men tur att det blev bra sen i alla fall.

ser ut som du har haft en toppen helg, så mysigt!

saknar dig stumpan. puss <3

2010-08-31 @ 21:45:05
URL: http://josefinfermfelt.blogg.se/
Postat av: Elsa m

Aw synd om di Sofia! Btw! Är han kille snygg?;) hahahaha. / Elsa Möller :)

2010-09-01 @ 00:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0