Shopping

Hade en galen natt häromdagen med massor av skratt och flumm tillsammans med Carly och Lauren. Och de två senaste dagarna har spenderats till shopping! Man blir lurad i alla affärer.. Det står ett pris men det är exklusive moms så man måste stå och räkna matte i varje butik för att få fram det rätta priset och nej det är inte enkelt så man bara tar 10% nej de ska tvunget ta 13%. Jag som trodde vi hade sommarlov men i Kanada får de visst aldrig sommarlov måste hålla igång hjärnan genom huvudräkning. Inhandlat en hel del i alla fall. Först trodde jag att jag skulle få leva på kläderna jag lyckats pressa ner i min resväska från Sverige då jag såg vad de flesta hade på sig men nejdå det finns klatschiga kläder även här. Inhandlat en hel del redan, tjocktröjor, träningskläder, underkläder, lite smink och back-to-school-stuff som de kallar det. Här måste jag ju handla saker som jag egentligen har men inte här. Kul att spendera halva sin förmögenhet på skolan hehe nej så farligt blev det inte. Kingston, det var staden vi åkte till (en timme härifrån) för att shoppa på deras stora mall. Synd bara att en solig dag slösades på shopping. Men får tänka positivt, det kommer förhoppningsvis fler soliga dagar!
Gick en promenad tillsammans med Carly häromdagen. Skulle mata kossor med gräs men de gillade inte utomjordingar som jag så de sprang bort från mig.
Carly
Mitt försök till att mata kossor
När jag stack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0