Julstress

Nu känns det att julen står på glänt och stressen börjar sakta men säkert smyga sig på. Är väldigt "busy" just nu med allt vad det gäller skolan, sportaktiviteter, Rotary event, kompisar och andra roligheter. Till imorgon ska jag memorera en pjäs som vi ska spela upp. Jag är en liten flicka som har skrivsvårigheter. Drama är verkligen roligt! På fredag är det talangshow och jag ska visa upp en liten hopprepsserie jag satt ihop till musik. Ska bli roligt att visa att man kan göra så mycket mer med hopprep än vad folk tror. "You have to see it to believe it!" Vi har dekorerat julgranen här hemma nu och igår var jag i Upper Canada Village där de hade en ljusshow med över 1/4 miljon ljus. Det var väldigt vackert måste jag säga.
Idag var det Rotary möte som jag har varje tisdag. Jag deltar varje tisdag och nyligen startade de med att jag kommer upp och berättar i ca. 2 minuter om vad jag har gjort under den gångna veckan så de kan följa vad jag gör här. Jag fick allihopa att skratta ett flertal gånger vilket var kul. B.la. när jag berättade att det var kallt ute och vi åkte häst och vagn. Jag satt längst fram och plötsligt känner jag en lukt av att hästarna försökt att värma mig med deras varma luft... (Lät bättre när jag skojade om det på engelska). Blev väldigt glad efteråt när en man vid mitt bord frågar varför jag inte jobbar på TV och en annan dam säger att bara det talet gjorde det värt att komma till mötet. När jag kommer hem möts jag av ett glatt mail från min counsellor: "Sofia, you have a real talent in talking to a group of people.  You did a excellent job to-day. Frank." Så glad jag blev! (Var tvungen att dela med mig av min lilla glädjestund.) Jag säger bara: Tack Campeon!


I CN Tower på glasgolvet


Kommentarer
Postat av: Josefin Fermfelt

åå det är så kul att läsa din blogg :D

gud vad roligt det med ditt "tal". sånt är alltid kul att få höra. :D

hoppas det går bra för dig på talangshowen och visa nu alla hur duktig du är.

jag saknar dig en massa här hemma.

ha det bäst nu resten av tiden sofia! <3

2010-12-15 @ 18:06:36
URL: http://josefinfermfelt.blogg.se/
Postat av: Eva i Aten

Så kul med så mycket positiv respons på ditt tal, Sofia! Önskar jag hade varit där!

Blir jättenyfiken vad du ska göra på din hoppreps-

show! Kan inte någon filma och så sätter du in en video här i bloggen, vore ju jättekul!

Håller tummarna!

Jättefin bild på dig på CN Tower!

Kram!

2010-12-15 @ 19:45:57
URL: http://evaiaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0