Hejdå basket men hallå simning!

Basketboll säsongen är över så det blev sorgligt efter deras sista match. De kom tvåa i "COSSA" vilket de var väl förtjänta. Mitt lag var väldigt duktigt och tjejerna är verkligen toppen härliga. Förra helgen var jag även på mitt första party med skolans "ungar". För att vara ärlig var det ingen hit alls, hade mycket roligare före. Träffades tillsammans hos en urgullig tjej, Alyssa. Tio av oss både tjejer och killar pratade, skrattade och hade det trevligt. Tänkte mycket på kvällarna jag hade tillsammans med mina kompisar hemma i Sverige. Det är inte mycket skillnad på vad ungdomar här gör i jämförelse med ungdomarna i Sverige. Testade även Kraft Dinner för första gången som är makaroner dränkta i ost, smör och mjölk. Japp riktigt fettigt precis som det låter och billigt för den delen. Många studenter här lever på det. De första tuggorna var det riktigt gott men sedan blev det bara för mycket.
Igår var jag på "Royal Ontario Museum" i Toronto och såg Warriors from China. Avslutades med en Kinabuffé som var riktigt mumsig. Hade allt man kan tänka sig: sushi, kinamat, rostbiff, pommes, grillat, fisk allt. Två stora bord med alla olika sorters desserter. Och en av mina favorit avdelningar --> GLASS! Och nej jag är inte trött på glass trots att jag har jobbat på Hauffes i tre år nu.
Imorgon ska jag spendera dagen tillsammans med en av mina närmsta kompisar här, Paige. Först simning, sen ut och äta på restaurang med henne, bio och sova över hos henne. Dagen efter ska spenderas med hennes tvillingsyster Katrina och en annan kompis Niki. Har en slags studiedag på fredag så slipper skolan. Ser fram emot helgen! :D
Goodbye my team!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0