Roligt!

Nu är det helg och det är riktigt skönt med en extra lång helg. Igår var vi och shoppade i Belleville. De hade ett specialerbjudande att man inte behövde betala skatt så priserna på varorna gällde. Det är något som är irriterande här för man måste alltid tänka på att skatten inkluderas i kassan inte på prislappen som i Sverige. Alla mina köp som jag gjorde där igår blev dock med skatt för alla affärer har undantag. Typiskt! Men hittade andra bra erbjudande så det var okej.
På vägen hem körde vi förbi ett Tim Hortons för att köpa lite kvällsfika. Oturligt nog hade de nästan ingenting vi ville ha. Slutade med några donuts och varm choklad. När vi körde där ifrån var det lite sura miner för de var verkligen sugna på Blueberry Fritter som jag inte hade någon aning om vad det var. Vi fick syn på ett nytt Tim Hortons (de är överallt här) så vi bara ska vi se om de har dem!? Och det gjorde vi! Nonchalant frågade vi om DE hade Blueberry Fritter och japp det hade dem. YES! Fick vad vi ville ock körde iväg. Några tuggor senare kommer Katrina fram till att hon fått äpple istället för blåbär... Det är inget hon gillar så vi bara men åhhh skrattande bestämmer vi oss för att köra tillbaka till drive thru och klaga. Vi förklarar att vi fått en äpple istället för blåbär som vi beställde. Får TVÅ nya för de missförstod nog oss så vi slutade med 6 Fritters istället för 4 och innan dess beställde de två donuts de åt även om de inte ville ha det från det andra stället som btw missförstod att vi ville ha en cookie till mig så jag fick två för samma pris. Hahah ni kanske inte fattar vad som hände men det var väldigt roligt!
Häromdagen spelade vårt basketbollag (killarna) mot en annan skola. Killen med nummer 10 tyckte jag såg ganska bra ut, vältränad och duktig på basket var han för den delen också. Efteråt jag bara åhh vill prata med honom (lite på skoj). Mina kompisar bara gör det.. Efter mycket om och men gick jag över till andra sidan och sa till tre killar i det andra laget "Good job guys!" (de vann). Sedan ville jag säga speciellt till nummer 10 men han tittade lite bort så fick säga det till alla tre. "You looked like you were very good basketball players" Efter det gick jag iväg. Hahah hade aldrig vågat göra det i Sverige men här vill jag testa saker jag inte gjort i Sverige så därför gjorde jag det och det var ju inte så farligt. Sorligt nog kommer jag förmodligen aldrig se dem igen eller det kanske är bra på ett sätt hah.
Katrina, Niki & ja en liten bit av mig haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0