Privilegier som utbytesstudent

En sak som är väldigt roligt för mig som utbytesstudent är att jag inte tillhör en speciell grupp av människor. De flesta har sin grupp de umgås med men jag har skaffat vänner från alla möjliga "grupper". Känner mig välkommen hos de flesta och ser på saker och ting från olika perspektiv. Det gör det är roligare för då kan du umgås med de du känner för och testa på massor av olika saker. Får även en uppfattning om vad olika individer tycker och tänker. Tycker mycket om alla mina vänner jag fått hittills så tänker inte välja grupp, trivs med hur jag har det.
Har varit i min familj snart tre månader, oj vad tiden går snabbt! Ska byta familj om ca. två veckor enligt plan, får se hur det blir inget bestämt än. Min familj jag bor i nu trivs jag i alla fall jättebra med. Dottern i familjen är fortfarande inte här då hon går på ett universitet i North Bay, men har två bröder här som jag tycker mycket om. Harry (15) och Mac (22). Har kommit väldigt nära dem och det känns nästan som om jag är en del av familjen. "Fightas" med dem och är inte alltid den snälla systern som ställer upp på allt de ber mig om. Mamman nämnde att det känns nästan som om Carly (19) som lämnat för universitetet aldrig åkte iväg. Pappan i familjen har sitt eget företag där han renoverar hus, snickrar allt möjligt och är allt i allo väldigt händig. Mamman har massor av små jobb: klipper hundar, jobbar i en affär i Bloomfield, tar hand om ett hus de hyr ut och på ett apotek. Hennes uppgift är även att sköta hushållet. Alltid hon som lagar mat för här är pappan inte som min pappa, nej Will kan inte laga mat. Kvällens måltid står dock jag för: Ugnspannkaka à la Martin!
Hela familjen samlad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0