Utsmyckad helg

I fredags var det Much Music Dance på skolan. Alla klädde ut sig och sedan dansade vi rumpan av oss. Jag var Cowgirl och hade väldigt roligt måste jag säga. De hade två stora skärmar de visade musikvideor samtidigt som musiken dunkade i de stora högtalarna. Efter ett tag på en man fram till mig och pekade, kollade bakom mig till vänster men nej det var inte den personen han menade. Han pekade igen och jag kollade till höger men han verkade inte nöjd med den heller. Pekade igen och då förstod jag att det måste vara mig han menade. Vad hade jag nu gjort? Och vem var han 40 åring... Vad ville han mig? Följe i alla fall med förvirrat. Han tog mig bakom skärmarna där DJn stod och plötsligt stod jag framför en kamera och visades på de två stora skärmarna som visades i gymnastiskhallen och alla började applådera. När frågan kom om vad jag heter svarade jag osäkert So.. fia.. De gav mig en t-shirt och sa något jag inte hann uppfatta och folk jublade ännu mer. Förstod att jag borde vara tacksam så log innan jag gick tillbaka och dansade och frågade mina kompisar varför jag fick en t-shirt. Tydligen hade jag dansat bra enligt deras tycke :) Jag tror dock det var för att jag var någon de la märke till bara för att jag var den längsta tjejen där. Hade boots som cowgirl med klack och kanadensare är inte lika långa som svenskar så jag blev plötsligt väldigt lång. Var roligt i vilket fall som! Efter tre timmars dansande var alla garanterat svettiga, men roligt var det. Stack hem till en killkompis (Ricky) efteråt tillsammans med Alex, Avery och Ryan. Skulle först åka till en fest men vi tyckte den var för långt borta och alla var ganska trötta. Tog det bara lugnt tills jag åkte hem till Alex för att sova över och ni som nu undrar spänt om det är en tjej eller kille kan jag meddela att det är en tjejkompis.
Under dagen var det kostym som gällde i skolan och jag var Nörd haha ganska roligt faktisk, mjukisbyxor högt upp, strumpor över dem, svarta glasögon och håret i två toffsar. Måste passa på att säga att det går väldigt bra i skolan. Mina ämnen är lätta så har oftast inte så mycket läxor. Gör pftast dem men kanske inte lika noggrant som jag hade gjort om jag var hemma men de verkar tycka jag är duktig i vilket fall som. Min förvirrade engelsklärare som startar 100 projekt men aldrig slutför något tror minsann jag lämnat in allt hon startat på så lektionen i fredags behövde jag inte göra något för den var bara till för att komma ikapp. Det säger en del om henne då det är massvis jag inte hunnit med för att hon alltid överfyller lektionerna med saker vi aldrig hinner klart. Men om hon säger jag lämnat in allt klagar jag inte!
Lördagen var det sova över tillsammans med några tjejkompisar och söndagsmorgonen var jag i kyrkan då en av mina närmsta vänner är kristen. Var inte där förrän kl. 11 dock, familjen tänkte lite för svenskt. De trodde klockan ställdes tillbaka en timme men här ska man inte göra det förrän nästa vecka. På kvällen kollade jag på en hockeymatch som min bror spelade. Uppstod en fight mitt i allt mellan två spelare, killar... Tar varenda chans de får, suck. Händelserik helg med många roligheter!
Jag och några av mina kompisar i våra utklädnader som jag gjorde mig iordning med innan dansen
Jag och min nördoutfit tillsammans med favoritläraren som för dagen var min kära nördkompis

Kommentarer
Postat av: natha tha man

haha snyggt sofia! tänkte du lite på oss och hbg-festivalen med hatten eller? ;) haha

åhh du verkar ha det helt underbart! :D saknar dig :( puss <3

2010-11-03 @ 02:16:16
URL: http://nathalieoberg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sofia du såg fantastisk ut båda dagarna :D saknar dig <3

2010-11-08 @ 17:36:02
URL: http://rstahlnacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0