Har det fortsatt bra

Det var verkligen vackert i Niagra Falls och det verkade vara ett ställe med många roligheter. Tyvärr kunde vi inte vara ute på nätterna och ränna eftersom vi var under Rotarys regi (inte för att jag skulle gjort det annars heller, änglabarn som ni alla vet). Hade i alla fall en riktigt trevlig helg med massor av kloka rotarianer - gav åtminstone intrycket om att de hade något vettigt att säga när de var framme och talade - men det kan ju varit förberett så vet aldrig hur smarta de egentligen var men men.. Träffade alla utbytesstudenter, Sophia och jag har kommit väldigt nära och ja hennes namn är också Sofia fast en annan stavning. Hon kommer från Danmark. Tog massor av vackra bilder, men känner att jag vill gå på en fotokurs för att lära mig att ta riktigt fina bilder och utnyttja alla min kameras fiffiga finesser.
Just nu har jag tagit en paus från min drama läxa. Riktigt krävande, ska till imorgon komma ihåg en monolog på 25 rader gammeldags engelska skrivit av Shakespeare. Försöker och det går väl framåt men kan tala om för er att jag inte kommer ihåg allt än. Hade önskat att mina vanor ändrats sen jag kom till Kanada med att göra allt i god tid men icke sa nicke. Det är minsann sista minuten som gäller fortfarande. Mitt mål är att gå och lägga mig om ca. en timme så jag är utvilad till imorgon. Får väl se hur det går, inte lyckats hittills. Lagade svenska pannkakor idag som blev mycket uppskattade och var ute och joggade en tur som var mycket svettig. Annars flyter allt på som vanligt och ägnar lite tankar då och då till er där hemma.
Jag och tre av utbytesstudenterna med Niagra Falls i bakgrunden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0