Having a great time!

Fredags var det "Terry Fox Run" som faktiskt var väldig roligt. Sprang 5 km tillsammans med massa andra och det var avslutningen på tiggandet av pengar. Är i en Entrepreneurship klass och min grupp hade i uppgift att anordna detta och skänka så mycket pengar som möjligt till forskning om cancer genom donationer, klassinsamlingar, muta med pizzaparty och fråga folk om de ville skänka pengar till välgörande ändamål. Själv samlade jag in 145.25 dollar (drygt tusen kronor). Frågade alla medlemmar i min Rotaryklubb om de ville skänka pengar gick upp och pratade i mikrofonen och sa som det var. "Ni uppmuntrade mig till att bli involverad i skolaktiviteter och det blev jag. Står bakom evenemanget Terry Fox Run och sa att jag kommer skicka runt en "pengaburk" där de kunde stoppa pengar och att jag var tacksam för varje dollar de kunde skänka." Passade även på att säga hur glad jag var över att de tagit emot mig och gett mig denna fantastiska möjligheten, etc. Tack vare det tömde jag rotarianernas fickor och kunde gladeligen komma tillbaka till skolan med mycket pengar som kunde gå till forskning om cancer.
På kvällen var det "Girls night" hos en kompis till mig. Tio tjejer samlades, tog foton i klänningar på stranden, hade ansiktsmaskar, pratade, skrattade, åt mat och annat snacks och sov över hos henne.
Dagen efter (idag) var det upp och hoppa, gå hem till mig och göra sig redo för nästa sak på schemat. En man från Rotary "Marty", hämtade mig för en dag med hans segelbåt. Det var han, hans fru, jag och en kille från min skola lika gammal som mig som var med i samma seglarklubb och spenderade dagen tillsammans. Solen sken och det var ganska varmt. Inte ett moln så långt ögat kunde nå... Trevligt knytkalas till middag och dagen var avslutad och jag kan tänka tillbaka på dagen med ett leende på läpparna. :)

Kommentarer
Postat av: Ingrid, mormor

Jag fortsätter med att läsa alla din inlägg. Du får verkligen vara med om mycket. Oktober månad är den stora insamlingen Rosa bandet. Pengarna går till bekämpning av bröstcancer. Denna vecka är det insamlingar till Världens barn, underhållning på TV och bössinsamlingar. Lars Henrik har vinterfiskat, vintrat in fjällstugorna och servat skotern. Snart blir det vinterarbete med renarna, samla ihop dem och driva ner dem till skogslandet. De har fått 1½ dm snö. Hos oss kom det 1cm. I dag satte jag på vinterdäcken med en underbar grannes hjälp. I morgon promenerar jag genom skogen för att se hur långt de kommit med ett kåtabygge vid friluftsmuseet. Ylva sköter om sitt hem och Yaxum, Yaxum pluggar och sportar och Jan deltar i en musikkurs. Min bror Sven har varit till ja vadå? Egypten eller Kroatien. Jag håller inte rätt på det eftersom de reser flera gånger per år än hit och än dit. Många kramar till dig från Mormor som blev ledsen när jag läste om den sorgliga olyckan.

2010-10-16 @ 20:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0