Delikatesser

Efter att ha kört upp till North Bay (6 timmars bilkörning) övernattade vi på ett Best Western hotell som faktiskt var riktigt fint. Utnyttjade hotellets pool, bubbelpool och bastu. Åt frukost på en resaturang och fick för första gången en "typisk" kanadensisk frukost. Ägg, bacon, toast, klyftpotatis och kaffe med mjölk och socker. Sen var det 6 timmars körning hem också men vi stannade lite påvägen. Smakade fudge för första gången vilket är supergott (gräddigt godis), köpte en chocolate pecan butter cookie på Tim Hortons som är ett billigt riktigt vanlig "coffeeplace". 7 kr för en god stor cookie. Avslutade min lunch med en Blizzard (som McFlurry) med cookie dough istället för smarties och daim man brukar få. Och NEJ alla som undrar; har inte blivit tjockis (än iaf) så ni kan pusta ut och förstå att detta faktiskt var ett undantag. Någon gång måste man ju få prova alla deras delikatesser.
Spelade Scrabble igår som är samma sak som Alfapet bara det att alla ord skulle vara på engelska nu. Försökte få dem att godkänna bra svenska ord jag kom på som passade in men de vägrade godkänna dem. Hur som helst kom jag knappt på några ord som passade så jag bara gissade om ord jag tyckte lät engelskt så tillslut hittade jag "jews" som gav mig 44 poäng! Hehe tänk vad judar kan vara till stor hjälp, resten fick jag nästan bara 5 eller 10 poängare...
Fudge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0