Första dagen avklarad

Var ute i god tid och hann med skolbussen gott och väl. Exciting att åka riktig skolbuss för första gången i ens liv och perfekt att den stannar precis utanför huset. Väl på skolan var min första klass "Entrepreneurship" läraren var riktigt skön och jag tror det kommer bli en rolig kurs. Nästa var engelska med profil på aboriginal voices var okej men bara massor av "dummies" i klassen. Hälften i min ålder resten ett år yngre. Klass för de som är ett år yngre de i min ålder var bara sånna som inte klarade av grade 11 engelska förra året. Jag är lika gammal som de i grade 12 men eftersom engelska är mitt andra språk kan jag inte ta alla klasser med min egen årskurs. Tredje var drama med grade 10, kuuuuul... De var så små ju eller ja ganska stora på bredden men små i ålder och uppförande. Sista klassen var Fashion med de i min egen ålder men ingen sa ett ord till mig i den klassen och läraren verkar knepig. Hann inte prata med någon överhuvudtaget så mycket eftersom man är med nytt folk på varje kurs. Men nu ska jag ha de här fyra kurserna (eller om jag nu får byta) varje dag halva året. Så ja, det var min dag det. Tog skolbussen hem tillsammans med Lauren. Så himla härligt att jag känner henne så jag kan träffa lite mer likasinnade människor (hennes vänner) och ha någon att sitta med på lunchen. Man måste ta med sig mat själv varje dag om man inte vill göra av med en förmögenhet genom att köpa varje dag "down town" eller i cafeterian som endast erbjuder tjockismat. I alla fall bestämt mig för att try out for the girls basketball team och for cross country. Haha basketboll jag!? Aja mina sporter jag kan hantera är alla nästa period och fick inte idrott på schemat. Jag som älskar sport måste ju göra någonting så det fick bli try outs, får se hur det går! Gott skratt förlänger livet, så var det va? Får ha det i bakhuvudet när jag gör bort mig på planen. Kommer även träffa massa nytt folk tack vare sporter efter skolan.

Kommentarer
Postat av: ann-sofie

Kommer gå bättre och bättre :)

första dagen är aldrig perfekt, men sen kommer du ju lära känna folk och dom kommer våga prata med the swedish girl :D

looove <3

2010-09-08 @ 20:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0