Lite smått och gott

Är numera Manager for the Girls Basketball Team! De riktiga matcherna börjar nu till helgen och jag hade inte klarat av att vara med då. Riktigt roligt att vara med på "try outen" och få testa lite basket men blev utsedd till manager. Klagar verkligen inte. På så sätt kommer jag att få vara med på allt det roliga och lära känna alla härliga tjejer bättre. När de t.ex ska till Ottawa får jag följa med, bo på hotell och vara med dem och behöver inte betala någonting för att jag är manager. Valde att tacka nej till platsen i cross country teamet. I skolkorridorerna har jag hört folk prata ”She’s the new exchange student she..”

I fredags var det en festival här i Picton, påminde lite som Hbg-festivalen bara det att den var mycket mindre. Väldigt mycket på landet festival. Koshow, traktoruppvisning, grödor, hantverk, bakverk och djur visades upp. Överskattad men folket jag var där med var jättehärliga. Lärde känna nytt folk, en av tjejerna visade mig ett sms hon skrivit till en kompis som undrade hur det var där: "The fair is nothing special.. LOVE Sofia though". Glad man blir då!

Helgen spenderades tillsammans med tolv andra utbytesstudenter och lite andra kanadensare som varit utbytesstudenter som precis kommit hem från olika delar av världen. Hade riktigt roligt, badade i pool, hade bbq, spelade fotboll, snackade, umgicks och lärde känna varandra. Kände mig dock lite bortglömd när min Counsler som skulle hämta mig dagen efter helt glömde bort mig. Efter 1 h och 10 min orkade vi inte vänta längre så en annan person inom Rotary fick skjutsa hem mig ända till Picton för att sedan återvända hem. (Var i Trenton, ca. 50 min från Picton.)

Igår var jag en klantis... Gav min värdfamilj bl.a en typisk svensk osthyvel när jag kom hit och det var ju bra för då kunde jag ju använda den när jag skulle hyvla ost. Deras ost är lite annorlunda än vår ost.. Så när jag skulle hyvla igår råkade jag hyvla både ost och tumme på samma gång. Så hela tummen blev helt blodig. Min familj måste tro jag är en riktig klant! Både arm och tumme skadad inom loppet av en vecka eller så.

Bytt lite kurser nu så klasserna jag har denna terminen är Entrepreneurship, English, Media Arts och Drama inte allt för jobbiga kurser. Två olika tidningar här i Picton intervjuade mig häromdagen och tog bilder som kommer publiceras på torsdag. När de frågade vad jag saknade svarade jag familj och vänner. Har det jättebra här men självklart tänker jag på er där hemma.


Kommentarer
Postat av: elsapelsa

aw vad kul att du fått använding för "mitt" linne!:) förresten hade vi en älg i trädgården förra veckan hahah:D pusspusss<3

2010-10-04 @ 23:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0