Sommarvärme

Igår var det sommarvärme igen, dock haft lite regn och rusk dagarna innan dess men igår var det ut i solen. Bada i poolen och sola!! På kvällen hjälpte jag till och serverade mat, plockade fram/undan och lite annat som behövdes fixas för 50 gäster som var i Jim Waits hus som är min nästa familj. Läget var jättefint, bodde precis vid Lake Ontario så utsikten var fantastisk. Alex från min skola var också där och hjälpte till så det var riktigt kul faktiskt, lärde känna henne bättre. Det roliga var att jag inte pratat så mycket med henne i skolan men vi har en klass tillsammans och jag hade tänkt innan att hon verkade vara en tjej som jag hade kunnat passa bra ihop med eller vad man nu säger. Satt tillsammans med henne idag.
Har det fortfarande riktigt bra här, planer för nästan hela veckan redan! Kvällen middag stod jag för och med pappa-skillzen blev min familj imponerad hur jag la upp maten på ett aptitligt sätt och det smakade dessutom bra. Bjöd på "chicken and pork with pasta, a sauce and a fresh sallad with (farmor inspirerat) grapes".
Hört lite grann från några snälla vänner och familj om vad som händer i Sverige men ni får gärna hålla mig uppdaterad och om det är något ni vill prata om finns jag fortfarande här trots att jag är på andra sidan atlanten. Tack till Skype, hotmail och Facebook som gör att jag kan hålla kontakten med alla :)
Poolen och huset jag bor i, i bakgrunden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0