Lite allmänt

I min lilla stad som jag befinner mig i just nu är allt långt borta och enda sättet att ta sig fram är med bil. När man är van att kunna ta sig var man vill och inte behöva anpassa sig till föräldrarnas bilkörning blir det väldigt annorlunda när man kommer till en liten stad som Picton. Jag bor inte ens i Picton, som har 4000 invånare, utan tjugo minuter utanför. Det är väldigt vackert var jag bor, har en fin utsikt över Lake Ontario från mitt rum och det är alltid vackert att se solens olika sken speglas i vattnets vågor. Klaga ska jag verkligen inte göra. Jag trivs på landet och det är en upplevelse i sig bara att bo annorlunda än vad jag gör i Helsingborg. Varje morgon jag ska till skolan är det 40 minuter på skolbussen dit och sedan hem. Jag är den absolut första eleven som bussen hämtar upp varje morgon. Ofta tar jag inte bussen hem eftersom jag har blivit väldigt involverad i skolaktiviteter. Just nu är det framförallt simning som gäller. På torsdag ska jag genomföra min absolut första tävling med skolans simteam. I Sverige var jag inte alls någon simmare men det är väl det som är grejen med ett utbytesår att prova på saker man inte gjort hemma!? Häromdagen tillagade jag en trerätters-middag för min familj som jag la ner mycket tid på. Det blev mycket uppskattat, kanske kan laga något mer mumsigt en annan dag från det svenska köket. Under veckan har jag även haft tid att umgås lite extra med underbara kompisar jag lärt känna här i Kanada. En dag var det skridksoåkning som gällde tillsammans med alla i grade 12.
Alla som var och åkte skridskor! Se om ni hittar mig i mängden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0