Oj vad det har hänt mycket!!!

Ni får ursäkta mig... Jag har haft alldeles för mycket på schemat så har inte haft en ledig stund att uppdatera bloggen.
Träffade alla utbytesstudenter som ska åka iväg nästa år från Kanada. 30 ungdomar spenderade fyra dagar tillsammans och vi hade riktigt kul måste jag säga!!! Snow shoeing, cross country skiing, night walk, survival games, laughs, talk, great food and lots of others outdoor activities. Ingen elektronik såsom dator och mobiltelefon var tillåten och jag måste säga att vi hade en härligt intensiv tid tillsammans.
Tävlade i simning i veckan i COSSA (Central Ontario... something something as..) de åtta bästa från två olika tävlingar kom vidare till den tävlingen. Jag hade tur och kom vidare i bröstsim men min crawl var lite ringrostig så kvalificerade inte i det. Jag slutade på åttonde plats av 14 simmare i 100 m bröstsim så ska väl inte skämmas i alla fall. Bussresan hem var galen hahah jag var riktigt övertrött så skrattade åt precis allting och allt misstolkades. Började med en papperskorg som en kille satt på och skräp skulle slängas..
Rotarymötena går fortsatt bra och jag blev väldigt glad när en dam i Rotary kom fram till mig efter ett av mötena och sa att hon var så glad att jag var i deras klubb då jag gör så att alla medlemmar ser ungdomar från ett positivt perspektiv och sprider glädje. Beskrev mig med tre ord men kommer bara ihåg två: "humoristisk och observant".
Helgen spenderades i Kanadas huvudstad: OTTAWA!! Härligt nog hade jag med mig Paige som är riktigt underbar. Vi var på museeum (barnens avdelning var roligast). 17 är den bästa åldern tror jag för då kan jag alltid hävda att jag fortfarande bara är ett litet barn men samtidigt kan jag vara vuxen när jag vill. :) Vi åkte skridskor på Ottawas kanal, åkte rutschkana på is, kollade på isskulpturer, åt riktigt god mat på restaurang och åt beaver tails. Det är en slags pannkaks/våffel delikatess kan man väl säga. Men min var riktigt kladdig då jag beställde en med maple butter. Första halvan var riktigt mumsig och varm men den andra halvan hann bli kall i vargavintervädret. Efteråt var mina händer så kladdiga så jag var tvungen att smälta snö att tvätta dem i. Jag slutade som en iskub!
Utbytesstudenterna
Badmössa är snyggt jajamen hah!
In Ottawa with Paige!!

Kommentarer
Postat av: Eva i Aten

Hej Sofia! Så kul att läsa hur du har det! Förstår att du trivs! Och jag håller med damen på Rotary!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0