Helg i Cobourg

Helgen spenderades som sagt i Cobourg tillsammans med Sophia och vi hade väldigt roligt måste jag säga. Vi sov över i hennes första värdfamilj för att hennes nuvarande spenderade helgen i deras stuga. Tur var väl det eftersom det slutade med att de bara låg i sängen och var sjuka. Vi var i alla fall i den andra familjen där två andra utbytesstudenter också bodde just nu. Malte från Tyskland och Nehuen från Argentina. Fullt hus med andra ord! Haha märkte hur mycket mer jobb det måste vara att ha killar som utbytesstudenter. De äter tre gånger så mycket så kylen är alltid tom, rummet stinker, ingen ordning över huvudtaget, plockar inte undan efter sig, byter inte lakan, tvättar inte, lata, och jag måste säga att de är helt enkelt grisiga haha! Och jaaadåå alla killar är likadana och alla tjejer är riktiga änglabarn. Nej ska inte överdriva men lite extrajobb tror jag nog det blir.
Vi åkte skridskor (med hockeyskridskor..), kollade på film, sov och åt; ja med andra ord betedde vi oss som de flesta ungdomar.
Jag läste mer om vad "Cross Canada Touren" som jag ska på i slutet av året innebar och jag måste säga att jag är riktigt förväntansfull nu. Det kommer förhoppningsvis bli en av de bästa minnena av hela året. Vi kommer åka med tåg från östra kusten till västra så vi slutar i Vancouver. Vi kommer få göra såååååå mycket. Schemat är fullbokat och det kommer bli en intensiv månad. Jag är EXCITED!!!
Ett foto från förra gången jag spelade hockey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0