Prom

Dagen jag länge längtat efter kom!! Många gick tillsammans med en "dejt" men det ville inte jag. Jag gick tillsammans med min vackra kompis Carly. För skojs skull tog vi det verkligen seriöst. Jag frågade henne officiellt om hon ville gå med mig genom att överlämna en blomma, en söt liten lapp och en present. Tillsammans gick vi och köpte varandra en corsage. Jag hade valet att gå med en kille då två olika killar frågade mig om jag ville gå med dem men valet var helt enkelt för svårt och jag ville hellre gå tillsammans med mina tjejkompisar. På det viset behövde jag inte vara knuten till en kille hela kvällen utan jag kunde snirkla rundor till alla jag ville och ta fina bilder. Det blev en lyckad kväll med många fantastiskt fina bilder. Roligt också att se alla så uppklädda och tillfixade. Men oj vad folk lägger pengar på prom!!! Limousiner rullade fram med par, fejkade solbrännor var sprejade på många av tjejerna, håren var fixade och sminket var professionellt gjort. Alla dyra klänningar var ofta dessutom insydda för att vara perfekta utifrån individens kroppsfigur och högklackarna skulle matcha. Manikyr och pedikyr var inte heller gratis! Jag körde på budget varianten och spenderade endast pengar på att fixa mitt hår hos en frisör. Så nu var den dagen över... dagen jag längtat efter sedan det stod klart att jag skulle åka till Kanada för ett år som utbytesstudent.

Kommentarer
Postat av: Eva i Aten

Så fina ni var! Vilken kul upplevelse! Men visst är det numera något liknande i Sverige?



Min blogg finns nu på engelska också, om du tror att någon kan vara intresserad "over there" - någons mamma kanske...:)



Kram på dig!

2011-06-06 @ 12:28:10
URL: http://evaiaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0