IKEA

Förra veckan besökte jag IKEA i Ottawa och det var nästan så att jag kände mig som hemma när jag möttes av den familjära svenska inredningen i butiken. Hela konceptet är verkligen svenskt. Innan vi begav oss hemåt och lämnade affären gick vi till matavdelningen. Där möttes jag av ett flertal Finax produkter och jag sken genast upp. "Det är ju mammas produkter!!" Shake n' Bake och Lingonbrödsmixer var staplade. Det slutade med att vi kom hem med daim, marabou choklad, lingonsylt, fläderblomssaft, knäckebröd, svenska lantchips, Anna's pepparkakor och ballerinakex.
En sak jag blev chockad över var att vid lunchavdelningen kunde man beställa en typisk svensk måltid "köttbullar med mos och lingonsylt" men med alternativet till fries istället för mos. Till barnmenyn var det dessutom ett alternativ att dricka läskedryck istället för mjölk... Så är det minsann inte i Sverige där är det mos och mjölk som gäller för barnen. Inte konstigt att barn sväller här i Kanada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0