Ta dig tiden

Har ni tänkt på en sak? Jag känner i alla fall så här... När man är aktiv, går ut för en joggingrunda, simmar, idrottar i skolan, går till gymmet eller på annat sätt sportar blir man på riktigt gott humör. När man sedan kommer hem efter en härlig träning är det inte alls sötsaker och fet mat man känner för utan riktig mat, frukt och vatten. Däremot när man stannar inne och börjar dagen med att småäta lite är det en stor risk att man bara fortsätter äta onyttigheter. Kolla film, sitta stilla och inte göra någonting får en att bli uttråkad och därför äta sånt man inte borde äta. Att sporta är verkligen något man borde sträva efter. Om det skulle vara så att man inte är en väldigt sportig person fungerar alltid promenader. Igår var jag ute på en 5 km runda tillsammans med min lillebror. Jag joggade och han cyklade bredvid. När jag kom hem sprudlade jag av glädje och energi! :D Så dagens tips, ta tiden att gå ut och röra på dig. Det är värt det för när du kommer tillbaka in är du mycket mer effektiv och definitivt gladare.
Rör på dig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0