Pariiiiiis, igen!

Ja det här med att besöka Paris börjar ju nästan bli en vana nu. Den här gången tillsammans med min franska familj. Ännu en gång var jag tvungen att gå upp tidigt - kl. 5. Tur att jag lärt mig hur man lyckas somna på bussar. Tricket är: uppblåsbar kudde, fäll stolen snabbt innan någon hunnit sätta sig på sitsen bakom dig så att du kan maxa utan att ha dåligt samvete, en hörlure med lugn musik i örat, stäng ögonlocken och somna till sorlande fransmäns och fransyskors franska. 
 
Väl i Paris besökte vi ett museum motsvarade "Madame Toussau", alltså kända personer skulpturerade i vax. Eftermiddagen avnjöts genom att strosa rundor på de parisiska gatorna, julmarknaderna och avslutades med en ljuvligt god varm choklad på ett mysigt café. 
 
Dagens märkliga kommentar efter att jag valt och håller på att betala: "Jag hatar den du valde." Jahapp, kul att höra. Ibland borde även vuxna välja att hålla saker inom sig. Varför säga något som man vet till 100% tt det inte kommer glädja den andra parten att höra!? Rådgiva kan man alltid göra men helst innan man har fått sin sak både inslagen och har betalt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0