"Morotskaka"

Måltiderna fortsätter att vara ett litet helvete (ja i det här sammanhanget vill jag faktiskt använda mig av det ordet). Jag förstod inte hur de andra au pairerna hanterade det tills igårkväll. Jag pratade med en tjej som var en näravän till hon som tog hand om barnen innan mig. Hon hade tydligen lagat exakt sådan mat som barnen gillade, bara pasta och ibland lite skinka... Själv hade hon nästan alltid ätit ute för att få god mat. Men nej det vägrar jag. Långsiktigt hoppas jag att barnen kommer vara tacksamma då de som vuxna inser att de vant sig vid en varierad kost tack vare mig ;)

Det roligaste var igår när äldsta tjejen som vanligt klagade på att jag alltid inkluderade någon slags grönsak. För att citera henne: "Asså du är ju helt knäpp som alltid måste ha med någon grönsak. Snart kommer du väl baka en kaka med... morötter(!)" Haha svaret fick tyvärr bli att det finns något som heter just morotskaka, att det är väldigt gott. Faktiskt en av mina absoluta favoriter!! Då brast hon ut: "Men neeeeeeej, kaka ska bakas med choklad och ingenting annat!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0