Varför gymma när man kan testa en ny lagsport?

På något sätt måste jag ju hålla igång här i Lille och första tanken var att börja gymma och gå på pass. Men sen tänkte jag att varför gymma när man kan testa en ny lagsport? Jag fick för mig att börja med volleyboll för på somrarna ser det så himla härligt ut med alla som spelar på stranden. Hade jag någon erfarenhet sedan tidigare?? Nej, nej men det ska väl inte hindra en? Jag mailade olika klubbar i närheten och berättade precis som det var "en sportig au pair som inte talar franska och inte har någon tidigare erfarenhet av volleyboll". Det här med att sälja in sig själv lyckades jag kanske inte riktigt med i mailet men, men ärlig var jag i alla fall.

Hursomhelst fick jag ett par svar och bestämde mig för att prova den här sporten. Idag var nog fjärde gången jag var på träningen och det är riktigt kul. Jag är helt klart den sämsta spelaren men det betyder ju att jag bara kan bli bättre(!)

Dagens mål med att få barnen utanför husets dörrar misslyckades dessvärre... Jag föreslog att gå till simhallen eller att gå på bio men inget passade de små damernas starka viljor. Att försöka tvinga dem hade bara blivit pannkaka. Istället fick vi göra det bästa av situationen. Jag bjöd hem två kompisar som också är au pairer och då var barnen som två små änglar. Vi gjorde figurer i lera och målade en tavla tillsammans.

Jag och måla har ju aldrig riktigt gått hand i hand. Inte ens som liten ville jag sitta och måla.. Nej då hade jag hellre loppis på gatan. Så jag får väl passa på att ta igen all min kreativa förlust nu när jag spenderar mestadels av min tid tillsammans med barnen.

Mitt misslyckande idag med att inte få ut barnen betyder inte att jag har misslyckats för evigt. Det kommer en morgondag och då har jag tänkt ut en ny strategi. Måste erkänna att jag är ganska nöjd med dagen trots allt. Jag har fått yra rundor på volleybollplanen, umgåtts med vänner, lekt med barnen och mår bra både psykiskt och fysiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0